I januar 2021 blev Hermans Danmark grundlagt, af Joakim Rostock og Oscar Jerichau.
Hermans blev skabt med ønsket om at innovere rengøringsbranchen igennem stort fokus på miljømæssige tiltag, høj kvalitet og social ansvarlighed.
Hermans Danmark er en virksomhed gennemsyret af iværksætter energi og i det første halve år stod Oscar og Joakim selv for rengøringen ude hos Hermans’ kunder.
Da Hermans hurtigt fik vokseværk, kom de første medarbejdere til senere i 2021. Væksten har igennem de første 4 år været støt stigende og vi er nu ca. 60 medarbejdere i Hermans Danmark.
De første 4 år af Hermans’ levetid har været en læringsrejse, hvor vi som mennesker har udviklet os og tillært os en masse kompetencer. Hermans har skabt arbejdspladser og en mange dygtige medarbejdere er kommet til. Igennem vores dedikation til kvalitet er vores kunde portefølje vokset og Hermans har etableret sig selv på det danske marked, som en vigtig ung virksomhed der viser vejen frem i rengøringsbranchen. Vi har ved brug af innovative metoder og data sænket vores eget og vores kunders CO2 forbrug og vist branchen hvor vigtigt det er altid at udvikle sig, særligt når det gælder vores miljø.
Sammen med vores dygtige kollegaer, vil vi fortsætte Hermans vækstrejse og blive ved med at udfordre os selv og branchen. Vi vil altid udfordre os selv og vi vil altid forsøge at gøre det endnu bedre.
Kvalitet er vores eksistensgrundlag og uden god kvalitet har vi ingen kunder. Vi arbejder struktureret og digitalt med dataindsamling i vores kvalitetssikring både internt og eksternt hos vores kunder. Alt hvad vi gør, er præget af forudsætningen om altid at lægge en ære i at levere høj kvalitet til vores kunder.
Miljøet er en konstant faktor der vægter tungt i alle vores beslutninger, da vi i Hermans mener at vi som virksomhed har et stort ansvar for miljøet og naturen rundt om os. Hermans’ rengøringsservice blev derfor certificeret Svanemærket, da Hermans fyldte 2,5 år, og indenfor den nærmeste fremtid har vi et klart mål om også at blive B-Corp certificeret.
Vores mål er at miljøoptimere vores kunder og sænke deres CO2 udledning, igennem vores arbejde. Det er en konstant proces, som aldrig stopper, da vi altid ønsker at udvikle os og drive vores forretning så skånsomt som muligt for miljøet.
Mennesker er grundlaget for Hermans eksistens. Ingen af Hermans resultater kunne være opnået uden vores fantastiske medarbejdere. Det har fra Hermans grundlæggelse været en kerneværdi for os at skabe gode arbejdspladser og en sund work-life-balance.
Din daglige arbejdstid fremgår af din ansættelseskontrakt og aftales i samarbejde med din nærmeste leder. Hver medarbejder har sit eget individuelle skema og du kan ikke sammenligne dit skema med dine kollegaers.
I Hermans Danmark må du altid tage en pause, når du har brug for det.
Som timelønnet er dine pauser selvbetalt og du kan derfor sammen med din nærmeste leder aftale om du ønsker at afholde f.eks. frokostpause, så det kan tilpasses din vagt.
Arbejder du I mere end 5 timer, ser vi meget gerne at du afholder pause og derved skaber balance i din arbejdsdag. I Hermans Danmark er det vigtigt at vi passer på hinanden og skaber en god arbejdsplads.
Af din ansættelseskontrakt fremgår det om du er timelønnet eller på fast månedsløn. Lønnens størrelse vil altid fremgå af din ansættelseskontrakt og denne udbetales månedsvis bagud. Lønnen er til disposition på din bankkonto den sidste bankdag i måneden.
For timelønnede ansatte lønnes der fra d. 21. – 20. i en måned. Hvis der sker ændringer i dine personlige oplysninger såsom navn, adresse, telefon, bank mv. er det dit eget ansvar at informere vores økonomiafdeling om dette via din nærmeste leder.
Dine vagter ligger i timeregistreringsappen ’Intempus’. Ved ansættelsesstart i Hermans Danmark, bliver du af din leder introduceret for denne app og får en grundig gennemgang af hvordan den virker. I slutningen af denne personalehåndbog, kan du finde en guide til Intempus, som du altid har adgang til.
I Intempus appen har du adgang til en fuld oversigt over alle dine vagter samt en ugentligt og månedlig saldi, så du kan følge med i hvor mange timer du har arbejdet.Efter hver endt vagt, skal du godkende din afsluttede vagt og det er dit eget ansvar at huske at gøre dette. For at du kan få løn for dine vagter, skal du huske at godkende din vagt, når den er færdig. Dette er obligatorisk for alle timelønnede og et krav for at få løn for vagten.
Sygdom skal du melde til din nærmeste leder senest kl. 07 om morgenen, på fraværsdagen. Du skal ringe til din nærmeste leder og melde dig syg, e-mail og sms godtages ikke. Såfremt din nærmeste leder, ikke tager telefonen, kan du herefter sende en mail eller sms og informere om sygdom. Din nærmeste leder vil på 2. sygedag kontakte dig og spørge dig om hvordan det går, da vi ønsker at vide hvordan du har det.
Du skal huske at raskmelde dig igen og informere din nærmeste leder om hvornår du forventer at møde på arbejde igen.
Såfremt du er i en situation, hvor du er nødt til at langtidssygemelde dig, skal du informere din nærmeste leder om det hurtigst muligt.
Hvis du skal have sygedagpenge fra det offentlige, er det dit eget ansvar at melde din sygdom til kommunen samt indlevere eventuelle papirer de kræver fra dig.
Hermans Danmark vil melde din sygdom til kommunen, så snart vi er informeret om det.
Via dette link kan du finde mere information og hjælp, hvis du skal sygemelde dig:
I Hermans Danmark er et sundt og trygt arbejdsmiljø utrolig vigtigt.
Der tolereres ingen former for chikane, trusler, mobning eller lignende og hvis du oplever noget ubehageligt i dit arbejdsmiljø, skal du altid gå til din nærmeste leder, så vi kan hjælpe dig og tage hånd om sagen.
Når du er på arbejde ude hos vores kunder, er det vigtigt at du altid overholder nedenstående værdisæt:
I Hermans Danmark er det strengt forbudt at indtage øl, vin og spiritus samt andre rusmidler i arbejdstiden og dette gælder også i eventuelle pauser. Der kan ved særlige lejligheder godkendes at der bydes på et glas vin eller lignende, men dette kan kun ske efter skriftlig godkendelse af nærmeste leder.
Arbejder du I mere end 5 timer, ser vi meget gerne at du afholder pause og derved skaber balance i din arbejdsdag. I Hermans Danmark er det vigtigt at vi passer på hinanden og skaber en god arbejdsplads.
I Hermans Danmark er det obligatorisk for alle medarbejdere at bære deres Hermans uniform og/eller arbejdstøj, når de er ude hos Hermans Danmarks kunder.
Det er dit eget ansvar at sørge for, at dit uniform/arbejdstøj er vasket, rent og fremstår præsentabelt når du går på arbejde. Ved din ansættelsesstart vil din leder sørge for at udlevere uniform/arbejdstøj til dig og her skal du selv sørge for at bede om den rette størrelse.
Du skal selv sørge for arbejdsbukser og de skal altid være mørke og neutrale.
I Hermans Danmark forventes det fra ledelsens side, at du informerer din nærmeste leder hvis du får brug for mere eller nyt arbejdstøj, hvis dit nuværende er slidt op.
Du skal altid møde omklædt og klar til at arbejde ved din vagts begyndelse.
Her kan du se retningslinjerne for din beklædning:
Alle medarbejdere i Hermans Danmark er berettiget til ferie jf. ferieloven.
Vi udbetaler feriepenge til feriekonto og det fremgår altid af din lønseddel, hvor mange feriepenge du har optjent.
Når du ønsker at afholde ferie, skal du melde det til din nærmeste leder minimum 1,5 måned inden din første feriedag.
Som timelønnet optjener du feriepenge, som du selv skal sørge for at få udbetalt fra feriekonto inden du skal afholde din ferie. Hermans Danmark er ikke ansvarlig for at du får bestilt dine feriepenge i tide. Har du brug for hjælp eller vejledning, står vi altid til rådighed og du kan læse mere om ansøgning af feriepenge her: https://www.borger.dk/arbejde-dagpenge-ferie/Oversigt-ferie/faa-feriepenge-udbetalt
Arbejder du I mere end 5 timer, ser vi meget gerne at du afholder pause og derved skaber balance i din arbejdsdag. I Hermans Danmark er det vigtigt at vi passer på hinanden og skaber en god arbejdsplads.
I Hermans Danmark er alle medarbejdere berettiget til barsel og vi følger naturligvis barselsloven.
Som kvindelig medarbejder, skal du, når du er klar til det, informere din nærmeste leder om at du er gravid og hvornår du forventer at skulle gå på barsel. Vi vil derefter informere det offentlige om at du skal afholde barsel, så du kan søge om barselsstøtte fra kommunen.
Som mandlig medarbejder skal du ligeledes informere din nærmeste leder om hvornår du ønsker at afholde barsel og vi vil derefter indberette din barsel til kommunen.
Som timelønnet er du selv ansvarlig for at søge barsel hos det offentlige, denne proces er Hermans Danmark ikke ansvarlig for, men har du brug for hjælp kan du altid tage fat i din nærmeste leder. Du kan via dette link læse mere om barselsreglerne: https://www.borger.dk/familie-og-boern/barsel-oversigt
Som medarbejder er det altid dit eget ansvar at holde Hermans Danmark opdateret på dine kontaktoplysninger. Det er vigtigt at vi altid har dine korrekte kontaktoplysninger såsom:
Fulde adresse, fulde navn, e-mail, telefonnummer og CPR-nummer.
Dette er så vi altid kan udbetale din løn korrekt og komme i kontakt med dig, såfremt vi har brug for det.
I Hermans Danmark behandler vi altid dine personlige oplysninger fortroligt og i overensstemmelse med GDPR lovgivningens retningslinjer.
Har du nogle bekymringer eller spørgsmål til behandlingen af dine personlige oplysninger, er du altid velkommen til at drøfte disse med din nærmeste leder.
I Hermans Danmark følger vi branchens lønudvikling, sociale konjunkturer og virksomhedens samlede resultater.
Der tildeles ikke en årlig lønregulering, men som medarbejder er du altid velkommen til at drøfte din løn med din nærmeste leder.
Hvis du udfører overarbejde, skal du registrere dette i din intempus app og sørge for altid at dokumentere det med et billede/video samt en kommentar om hvad overarbejdet skyldtes. Overarbejde udbetales til samme timesats som planlagt arbejde og det vil altid blive udbetalt sammen med din vanlige løn
Som ansat I Hermans Danmark har du ubetinget tavshedspligt, både under og efter din ansættelse. Tavshedspligten gælder alle forhold der vedrører Hermans Danmark og vores kunder.
Hvis du bryder tavshedspligten imens du er ansat, vil det blive betragtet som grov misligholdelse og det kan medføre at vi stopper dit ansættelsesforhold. Når du er ansat i Hermans Danmark, er det vigtigt at du værner om vores kunders sikkerhed og fortrolighed, samt os som et team.
I Hermans Danmark tolerer vi ikke tyveri.
Enhver form for tyveri er uacceptabelt og medfører omgående bortvisning samt ophævelse af dit ansættelsesforhold.
I Hermans Danmark har vi en arbejdsmiljøgruppe – også kaldet AMO. Arbejdsmiljøgruppen består af en repræsentant for medarbejderne og en fra ledelsen. Vi afholder møder i arbejdsmiljøgruppen én gang i kvartalet og hvis du som medarbejder har særlige emner, forhold eller andet du ønsker skal tages op, så informer din arbejdsmiljørepræsentant. Alle inputs er velkomne.
I Hermans Danmark er følgende medarbejdere en del af AMO:
Clara Hjelt er medarbejderrepræsentant og du kan kontakte hende på ch@hermansdanmark.dk
Joakim Rostock Jensen er ledelsesrepræsentant og du kan kontakte ham på jrj@hermansdanmark.dk
I Hermans Danmark ønsker vi altid at afslutte alle ansættelsesforhold på en respektfuld måde. Det vil altid være din nærmeste leder der informerer dig om din afskedigelse og sammen med HR planlægger den. I Hermans Danmark sender vi altid en opsigelse på skrift, til din e-Boks.
Hvis du ønsker at opsige din stilling, skal du meddele det skriftligt til din nærmeste leder efter de gældende regler om opsigelsesvarsel i din kontrakt.
Ved både opsigelser og afskedigelser ønsker vi at du afholder en opfølgende samtale med din nærmeste leder. Formålet med at have denne samtale, er så vi kan få et indblik i eventuelle uhensigtsmæssige forhold, som vi bør overveje at ændre, så vi kan skabe en endnu bedre arbejdsplads.
I Hermans Danmark sender vi vigtig information ud til vores medarbejdere, via e-Boks. Vi bruger e-Boks da det er en sikker informationskanal og alle borgere i Danmark har adgang til sin e-Boks. Det er derfor vigtigt at du fra din ansættelsesstart af holder dig opdateret på din e-Boks. Det er dit eget ansvar at sørge for at læse de dokumenter vi sender til dig via e-Boks.